Lupsjes, bobbywarmer en spingen... :-)

Lupjes, bobbywarmer en spingen zijn een aantal woorden die ik, Marleen, de afgelopen 3 maanden regelmatig gehoord heb. "Lupjes" zijn de rupsjes Nooitgenoeg die ik met de peuters heb geknutseld, de "bobbywarmer" is de boddywarmer die 1 van de peuters vaak aanhad als we buiten gingen spelen en "spingen" (lees: springen) op de trampoline was ook een van de favoriete activiteiten van de peuters.  

Vandaag was de laatste keer dat de peuters in de crèche kwamen spelen. De afgelopen 3 maanden mocht ik een programma verzorgen in de ochtend terwijl hun ouders in de les zitten van de DTS. Elke woensdagmiddag verzorgde ik een activiteit voor de basisschoolkids en donderavond pastte ik op. Komende dagen zullen de kinderen met hun ouders naar Indonesië of Midden-Oosten vertrekken voor de bijbehorende zendingsreis. 

Broodjes bakken tijdens de schoolvakantie

Buiten met water spelen tijdens de warme dagen


"Ik wil niet meer naar huis, ik wil wel altijd op Heidebeek blijven" aldus 1 van de peuters. Een mooi teken dat ze het erg naar haar zin heeft gehad deze 3 maanden. 

Stefan is inmiddels weer "terugverhuisd" naar het kantoor van de discipelschap trainingsscholen. Samen met degene waarmee hij de DTS gaat leiden treft hij voorbereidingen voor de DTS die in september gaat starten.  Inmiddels zijn er al zo'n 10 studenten aangenomen en zijn er nog een paar "onderweg". We hopen op zo'n 30 studenten voor deze school.

Tijdens het afgelopen jaar heeft Stefan gewerkt aan een project waarmee, door samenwerking met kerken en gemeenten, we meer mensen bij zending wil betrekken. Klik hier om en resultaat te bekijken op de nieuwe site van Heidebeek. 


Reacties